HTML

fegyencedzesxxx

edzés

Friss topikok

Címkék

kezdés...

2011.07.28. 22:49 lifegym

Sziasztok!

Elöljáróban rólam annyit, hogy kb 2 hónapja ismerkedtem meg (2011. május vége) a fegyencedzéssel, akkor vettem meg a könyvet. Meglehetősen kis korom óra sportolok, így 22 éves korom ellenére, mondhatom hogy 15 éve sportolok. Magamról: kb 170-175 cm magas vagyok, jelenleg kb 74-75 kg, sportos alkat. Az idevágó sportokat tekintve 6 éve kondizom, volt közben erőemelés, crossfit- vonal is, versenyzői szintig. Az eredmények, szerintem annyira nem fontosak, de ha valaki kíváncsi lesz, és kéri tőlem -például a 3 erőemelő számban teljesített kg-okat- akkor szívesen megadom.

 

Őszintén szólva elsőre eléggé szkeptikus voltam ezzel az egész "csak saját testsúllyal" végzett gyakorlatokkal kapcsolatban, tekintve a fentieket. Nem hittem abban, hogy csak a saját testsúlyom használatával komoly izomzatot, erőt lehet építeni.

De nem vagyok egy merev szemléletű ember, így adtam ennek egy esélyt...

És milyen jól tettem!

Természetesen a blog minden nap fejlődni alakulni fog, bővítem amint lesz időm, nem kell sokat várni hogy naprakész legyen!

Ha mondhatom ezt, akkor ez egy kicsit "haladóbb" szemléletű blog, mivel egy gyakorlatot leszámítva -ez a híd- az 5. ,illetve valamelyik magasabb lépésnél tartok.

A többi bejegyzésben láthatjátok -egyelőre meglehetősen kivonatoltan- az edzéseim, és az azokon teljesített szériákat/ismétlésszámokat, valamint néha egy-két saját gondolatot, amit úgy érzek hogy hozzá kellett fűznöm, mert valamilyen szempontból fontos volt.

Mivel az életembe lényegében egyszerre lépett be a kettlebell és a fegyencedzés, így ezt a két "ágat" azóta is együtt csinálom. Ennek meg van az előnye is (számomra az hogy változatosabb és hatékonyabb), viszont jelen blog szempontjából meg az a hátránya, hogy nem "tisztán" csak és kizárólag fegyencedzést csinálok, így nem mondhatom azt hogy egy-egy adott eredményt tisztán a fegyencedzéssel értem el.

Úgy vélem hogy a két rendszer messzemenően kiegészíti egymást, és tökéletesen alkalmazható egy edzésen belül is akár. A fegyencedzésre (ezután csak FE) re úgy tekintek elsősorban, ahogy Paul Wade is írta: "erőedzésként". A kettlebellre pedig sokkal inkább cardio-jellegű edzésként, tehát komoly tüdő-érrendszer fejlesztő hatása miatt alkalmazom. Természetesen erősíteni is szoktam vele, és kétségtelen az izomerőre kifejtett hatása, ám sokkal többet lehet profitálni a magasabb ismétlésszámmal végzett swingek-snatchek-TGU-clean&pressek sokaságából.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifegym.blog.hu/api/trackback/id/tr333108554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása