HTML

fegyencedzesxxx

edzés

Friss topikok

Címkék

Az egylábas guggolás, mint az első mesterlépés

2011.07.29. 14:02 lifegym

Az egylábas guggolás nálam egy kicsit különbözik minden másik gyakorlattól.

Még a könyv megvétele előtt -egy kettlebelles edzés közben- heccből kipróbáltam, hogy megy-e. Elsőre 3 db szabályos ismétlést tudtam végrehajtani, ami engem is meglepett.

Ezen felbuzdulva csináltam még összesen lábanként 3 db ismétlést egyesével. Másnap olyan izomlázam volt -főleg a belső combban, de combfeszítőben is- hogy alig bírtam felkelni, de ez az izomláz kitartott még 2 napig.

A technikára eléggé kényes vagyok így arra mindig odafigyelek. Inkább legyen 1 jó ismétlésem mint 5 szar.Ezért nem is csináltam többet első nekifutásra a guggolásból, éreztem hogy többet normális technika mellett nem tudnék kivitelezni.

Ahogy teltek a napok, próbáltam mindig eggyel többet csinálni, vagy ha nem ilyen módon növeltem az intenzitást, akkor például vetköző sorozatokban utaztam -ezt a mai napig alkalmazom-.

Az első időkben tehát csináltam 3 ismétlést bal lábbal, aztán 3 ismétlést jobbal, majd pihenés nélkül 2 ismétlést ballal, 2 ismétlést jobbal, és a végére lábanként 1-1 ismétlést.

Eszméletlenül gyorsan lehet benne fejlődni, minden edzésen képes voltam több ismétlésre.

Mikor már gond nélkül meg tudtam csinálni 8-10 ismétlést -szintén egy kettlebelles edzésen jött az ötlet- hogy meg kéne próbálni 1 db belles guggolást. Nem igazán bíztam benne, hogy ha egyszer elindulok a rak pozícióban lévő 16 kg-os bellemmel, akkor valaha fel fogok tudni állni...:) De nagy meglepetésemre sikerült egy szabályos ismétlést kipréselni magamból.

Egy technikai  "sarokkövet" figyeltem meg a sok egylábas guggolás közben. Mikor a negatív szakaszban vagyok, fontos hogy koncentráljak arra hogy a combfeszítőt befeszítsem. Ha ez nem történik meg, és "csak úgy" leengedem magam, akkor a térden belül nem tartanak olyan szilárdan a kis alkatrészek. Lefelé is feszíteni kell, sokkal biztosabb a tartás, nincs akkora sérülésveszély.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lifegym.blog.hu/api/trackback/id/tr613109676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thefacebook 2011.08.23. 02:26:17

Majd egy hónapja nem írtál új bejegyzést, pedig jól indult az egész és tetszett, hogy van olyan aki az elején egyes gyakorlatokban magasabb szinten kezd, mert ez lehetővé teszi az erőnléte.

Folytasd kérlek a posztolást.
süti beállítások módosítása